Reklāma interneta meklētājos

Reklāma interneta meklētājos

Reklāmas izvietošana interneta meklētājos

Kas ir SEM jeb Search Engine Marketing?

Gandrīz katrs no mums ir izmantojis kādu no pasaulē populārajiem meklētājiem, piemēram, Google, Yahoo, Bing vai Yandex, lai atrastu sev interesējošu informāciju un meklējot ir ievērojis ierakstus ar atzīmi “reklāma”. SEM jeb Search Engine Marketing ļoti vienkāršos vārdos var nosaukt par reklāmu izvietošanu minētajos interneta meklētājservisos.

Piemēram, ja Jūs Google meklējat “auto noma”, tad meklēšanas rezultātu lapā atradīsiet divu veidu rezultātus – saites uz mājas lapām, kuras pēc Google meklēšanas algoritma atzītas par saturiski atbilstošākajām (dabīgie rezultāti) un saites uz mājas lapām, par kuru parādīšanos kāds ir samaksājis jeb reklāmas (maksas rezultāti).

Vai man ir nepieciešams SEM?

  • SEM ir lielisks veids, lai piesaistītu savai mājas lapai apmeklētājus, kuri interesējas par noteiktām tēmām, bet neatrod Jūsu mājas lapu meklētājservisa dabīgajos rezultātos;
     
  • Tāpat SEM ir lielisks veids, lai piesaistītu savai mājas lapai apmeklētājus – potenciālos klientus laika periodos, kad ir pazemināta interese par noteiktiem pakalpojumiem vai precēm;
     
  • Reklamēšanās interneta meklētājos ir ļoti efektīva, taču, ja to veic nepareizi, vēlamo rezultātu sasniegt var neizdoties. Par katru klikšķi uz reklāmas ir jāmaksā (Pay-per-click jeb PPC) un lai reklāmu klišķinātu tieši potenciālie klienti un saprastu, ko vēlaties viņiem piedāvāt, jāizvēlas pareizie atslēgvārdi, kā arī jāsagatavo atbilstošs reklāmas saturs un reklamējamā lapa (landing page).